آخرین اخبار روز استان های ایران

استاندار: گردشگری مهمترین اولویت‌ توسعه استان یزد است

استاندار: گردشگری مهمترین اولویت‌ توسعه استان یزد است

استاندار یزد گفت: گردشگری از مهمترین اولویت‌های تعالی و پشیرفت استان یزد است و نسبت به توسعه آن عزم جدی داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد گفت: این نشست، آغازی برای رخدادهایی است که کلیات و سرفصل‌های آن باید تدوین شود. گردشگری از مهمترین اولویت‌های تعالی و پشیرفت و توسعه استان یزد است و نسبت به آن عزم جدی داریم.

وی خواستار برگزاری این شورا به صورت ماهانه شد و افزود: تمامی کارگروه‌ها، کمیته‌ها و مجموعه‌هایی که در حوزه گردشگری کار می‌کنند باید تلفیق شده و ذیل موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت در کمیته تخصصی مطرح شود.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت حمل و نقل و زیرساخت‌های مرتبط با آن تصریح کرد: معاون عمرانی استانداری مباحث مرتبط با پرواز را پیگیری و نتیجه را در نشست آینده ارائه می‌کند.

فاطمی اظهار داشت: مسئله امنیت بافت تاریخی هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید اقدامات لازم برای تامین امنیت کامل بافت تاریخی انجام شود.

وی ادامه داد: موضوع پیوست فرهنگی هم یکی دیگر از مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد و حتما باید کمیته تخصصی مرتبط با مباحث فرهنگی ذیل این شورا ایجاد شود.

استاندار بر لزوم مرکززدایی در بحث گردشگری استان تأکید کرد و گفت: گرچه تمرکز زیادی بر یزد به عنوان مرکز استان داریم، اما باید ظرفیت تمام شهرستان‌های استان را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهیم و حتی در هر نشست شورا مدیران یکی از شهرستان‌ها حضور داشته باشند و در بخشی از جلسه موضوع به آن شهرستان اختصاص پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا