آخرین اخبار روز استان های ایران

از استقبال از ایده‌های شهری تا پیشنهاد نامگذاری پارک مشاهیر در شورای اسلامی شهرکرد

از استقبال از ایده‌های شهری تا پیشنهاد نامگذاری پارک مشاهیر در شورای اسلامی شهرکرد

اعضای شورای اسلامی شهرکرد در یکصد و سی‌وچهارمین جلسه‌ علنی شورا در خصوص مسائلی از جمله تهیه بانک اطلاعاتی مشاهیر، نامگذاری بخشی از پارک تهلیجان به نام پارک مشاهیر و استقبال از ایده‌های شهری صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،مصطفی حیدری در یکصد و سی‌وچهارمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به ضرورت تکریم مشاهیر و مفاخر شهر و شناسایی و معرفی آن‌ها به نسل جوان اظهارداشت: راه‌اندازی بنیاد ایران‌شناسی در استان یک نقطه قوت‌ است چراکه استان و شهر شهرکرد دارای افراد بزرگ و ارزشمندی است که آثار، اسامی و اسناد آن‌ها باید جمع‌آوری و نگهداری شود.

تنگ‌نظری‌ها مانع پیشرفت شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: علی‌رغم اینکه شهرکرد مرکز تعاملات استان است و اقوام مختلف و نخبگان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما برخی تنگ‌نظری‌ها و شکاف‌های اجتماعی مانع پیشرفت شهر شده است.

یوسف صادقی نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه افراد زیادی از شهرکرد و استان در پایتخت دارای مناصب قابل توجهی هستند اما متاسفانه استان در توزیع اعتبارات ملی جایگاه مناسبی نداشته در صورتی که وجود این افراد می‌تواند سبب شود تا توجه بیشتری به استان صورت پذیرد.

استقبال مدیریت شهری از ایده‌ها

نائب رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: مدیریت‌ شهری از ایده‌ها و نظریات نخبگان در مباحث مدیریتی و خصوصا در این مقطع زمانی در بحث طرح‌ جامع شهر، طرح جامع ترافیک و نیز برنامه چشم اندار ۲۰ ساله و عملیاتی ۵ ساله شهر استقبال می‌کند و هر کسی که در این مباحث طرح و یا نظری داشته باشد با تمام وجود پذیرای ایشان هستیم.

فرشاد چراغپور نیز در ادامه جلسه با اشاره به درگذشت شاعر بزرگ بختیاری خاطرنشان کرد: مرحوم داراب رئیسی اشعار بسیاری در وصف پیامبر(ص)، ائمه‌ اطهار(ع)، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی سروده‌اند که ارادت ایشان را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد گفت: در راستای تحقق اهداف بنیاد ایران‌شناسی استان شورای شهر آمادگی دارد تا همکاری لازم را با این بنیاد به عمل آورد.

بانک اطلاعاتی خیران استان تهیه شود

محمدرضا بیاتی نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه غبارروبی فرهنگی توسط بنیاد ایران‌شناسی استان صورت گرفته است، بیان کرد: با توجه به اینکه بانک‌های اطلاعاتی مختلفی توسط بنیاد ایران‌شناسی استان ایجاد شده است پیشنهاد می‌شود بانک اطلاعات خیرین شهرساز نیز تهیه شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وجود دانشمندان و بزرگان زیادی همچون فرزان، فرزانه، نحوی و منزوی‌ها، داراب افسر و مرید محمدی، داراب رئیسی و سایر اندیشمندان که در فرهنگ شهر تاثیرگذار بوده‌اند، می‌طلبد بانک اطلاعاتی از این افراد تهیه و جهت معرفی به نسل جوان در اختیار بنیادها و گنجینه آموزش و پرورش قرار داده شود.

بیاتی گفت: کمیسیون‌های مختلفی در شورا فعال است که می‌تواند بستر همکاری با بنیاد ایران‌شناسی استان را فراهم کنند و به همکاری‌ها عمق ببخشند.

ماشاالله ایزدی نیز در ادامه جلسه بیان کرد: استان ما عظمت و قدمت دیرینه‌ای به بلندای تاریخ دارد و بزرگانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، علمی، ادبی، هنری و دینی در سپهر استان خوش درخشیدند و برخی از آن‌ها آسمانی شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: آثار فاخر خلق شده توسط این بزرگان موجب مباهات و فخر ماست و در همیشه جاودان خواهند بود.

نامگذاری بخشی از پارک تهلیجان به نام پارک مشاهیر

وی ایجاد پارک مفاخر و مشاهیر در شهرکرد را ضروری دانست و تصریح کرد: ضلع شمالی پارک تهلیجان و ضلع جنوبی پارک ملت می‌تواند به عنوان پارک مشاهیر مورد استفاده و نامگذاری شود.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا