آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

اخاذی و تهدید به قتل پس از انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی

اخاذی و تهدید به قتل پس از انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی

میزان نوشت: رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری متهمی خبر داد که با انتشار تصاویر خصوصی فردی وی را تهدید به قتل کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه او کرده و پس از اخاذی، وی را تهدید به قتل می‌کند.

وی افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد که مدتی است فردی در فضای مجازی علیرغم توهین به شاکی و اخاذی وی را تهدید به قتل می‌کند و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی با نوشتن مطالب توهین آمیز تصاویری از وی منتشر می‌کند و آرامش خانوادگی شاکی را بازیچه قرار داده است.

رییس پلیس فتا تهران تصریح کرد: با اقدامات تخصصی ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد.

سرهنگ گودرزی گفت: پس از تشریفات قضایی، مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این کار را انتقام جویی اعلام کرد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقییقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:

عکس پروفایل زن جوان دردسرساز شد

4747

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا