رپورتاژ

اجاره دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور یا همان موتور برق، منبع مناسبی برای جایگزینی تولید انرژی برق مصرفی خانوارها و صنایع است.  نیرو برق در ژنراتورهای دیزلی به وسیله یک دینام و موتور دیزلی تولید می شود. قدرت موتور با کمک دینام به انرژی الکتریکی  قابل قبول تبدیل می شود و بعد انرژی حاصل به ساختمان هایی که به شبکه انتقال برق وصل هستند میرسد. موتور دیزل ژنراتور دیزلی است.

دیزل ژنراتور چیست؟

به طور معمول به شکل جفتی دیزل ژنراتورها در اتاقک موتور جای دارند و تعبیه شده اند. تعبیه کردن دیزل ژنراتور با دقت بسیار بالا صورت میگیرد تا  زمانی که در بخشی از موتور مشکل باشد هر دو ژنراتور از کار نیوفتند. به صورت جداگانه هر یک از ژنراتورها سرویس دهی می شود. در موارد اندکی که نیاز است که اجزای دستگاه به صورت هماهنگ و باهم کار کنند، با محافظت کردن از ژنراتور ها از خرابی هر دوی آنها به طور همزمان جلوگیری می کنند.

برای اجازه دیزل ژنراتور به توان گستر مراجعه کنید تا با خدمات گوناگون و تیم مجرب آن ها در تمام زمینه های فروش و اجازه و کنترل کیفیت آن ها آشنا شوید.

تاریخچه دیزل ژنراتور

حالا که با  ماهیت دیزل ژنراتور آشنا شدیم بهتر است به تاریخچه دیزل ژنراتور مراجعه کنیم تا سطح اطلاعات ما در هنگام اجاره دیزل ژنراتور بالا باشد.  وقتی در مورد تاریخچه دیزل ژنراتور صحبت میکنیم در لحظه اول به فکر مخترع این دستگاه می افتیم اما در واقع نمی توان شخص خاصی را به عنوان مخترع دیزل ژنراتور دانست. به دنبال اختراع موتورهای دیزلی و دینامی ایده ساخت دیزل ژنراتور ها به وجود آمد.  رودف کریستین مخترع موتورهای دیزلی و مایکل فارادی مخترع دینام شناخته شده است. اولین ژنراتور های دیزلی بسیار سنگین، پرسروصدا و شلوغ بوده اند. پس از گذشت چند سال تغییراتی در ساختار ژنراتور های دیزلی به وجود آمد. نمونه های امروزی تولید شده تا حد زیادی مشکل سرو صدای این دیزل ژنراتور ها را حل کرده است.

خصوصیات دیزل ژنراتورها

از اجزای اصلی تشکیل دهنده یک دیزل ژنراتور می توان به یک محفظه احتراق داخلی، یک ژنراتور الکتریکی، کوپلینگ مکانیکی، تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک، تنظیم کننده سرعت، شاسی نگهدارنده، باتری برای روشن شدن موتور که باعث شروع کار ژنراتور های دیزلی می شود، باک سوخت و قسمت پنل دستورات اشاره کرد.

ژنراتور دیزلی به عنوان ژنراتور اصلی در ریزشبکه می تواند کاربرد  داشته باشد.  طراحی باید به گونه ای باشد که متناسب با کار وظایف شرح داده شده  باشد. در مدت زمان ۱۰ ثانیه این نوع ژنراتور ها به کار می افتند و باعث تولید انرژی می شوند.

دیزل ژنراتور ها هنگام مواقع اضطراری و خطر با سرعت به شکل متناوب باعث تولید انرژی شوند. البته دستیابی به این کار باید اندازه ژنراتور ها مناسب و متناسب با مخزن سوخت اضطراری باشد. ژنراتور های دیزلی در دسترس هستند و راه اندازی آن ها کار سختی نیست. اجاره دیزل ژنراتور  مزیت های مفید زیادی دارد ولی مهمترین مشکل آن  این است که باعث آلودگی محیط زیست می شود.

راندمان دیزل ژنراتور

برای اجاره دیزل ژنراتور باید با راندمان آن نیز آشنا باشید. راندمان موتور معمولا تا حدودی به طراحی، اندازه یا ظرفیت باک، مکانیزم کنترل مصرف سوخت، سرعت آغاز به کار،  ساز و کار دستگاه خنک کننده موتور و جنس بدنه  وابسته است.  اما کارایی دستگاه تحت شرایطی مانند شرایط محیطی، اجرا و نگهداری و شرایط بارگیری مقوله ای جدا از طراحی دستگاه است. نتایجی از بررسی ۸۲ ژنراتور دیزلی که متعلق به ۵ شرکت مختلف بوده است، به دست آمده که افزایش کارایی موتورها با بزرگی جثه آنها رابطه مستقیم دارد. موتور های بزرگ از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار هستند. برای مصارف خانگی و یا ادارات کوچک از ژنراتور های کوچک دیزلی که دارای توان معمولا ۵۰ کیلو وات یا کمتر هستند استفاده می شود. هزینه دستگاه در ادارات کوچک و خانه های مسکونی بیشتر از کارایی آن اهمیت دارد‌. راندمان مصرف سوخت همچنین می تواند کارایی دیزل ژنراتور را بسنجد.

مجموعه توان گستر گزینه خوبی برای اجازه دیزل ژنراتور متناسب با نوع کار و محیط شما است، توان گستر درصدد ارائه خدمات بسیار گسترده ای در زمینه  موتورهای برقی و اجاره و فروش و نصب و راه اندازی آن ها در تمام نقاط کشور عزیزمان است. کافی است یکبار توان گستر را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا