آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

آیت‎‌الله آملی‌لاریجانی: تلقی‌های اشتباهی از هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص در برخی نمایندگان مجلس مشاهده می‌شود

آیت‎‌الله آملی‌لاریجانی: تلقی‌های اشتباهی از هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص در برخی نمایندگان مجلس مشاهده می‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از طرح برخی موضوعات نادرست درباره هیأت عالی نظارت در مجلس، گفت: متأسفانه در مجلس، مطالب نادرستی درباره هیأت عالی نظارت مجمع طرح شده است و در این اظهارنظرها، تلقی‌های اشتباهی در بیان برخی نمایندگان مجلس مشاهده می‌شود.

آیت‎‌الله آملی‌لاریجانی: تلقی‌های اشتباهی از هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص در برخی نمایندگان مجلس مشاهده می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اعضای هیأت عالی نظارت مجمع با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده بانک مرکزی، در خصوص بررسی اصلاح مغایرت های بودجه۱۴۰۲ با سیاست‌های کلی نظام توسط مجلس، جلسه مشترکی برگزار کردند.

در این جلسه، پس از ارائه توضیحات رئیس مجلس در مورد اصلاحات صورت گرفته توسط نمایندگان برای تأمین نظر و رفع مغایرت‌ها، اعضای هیأت به بررسی مفاد بندها و تبصره‌های اصلاحی پرداختند.

در این جلسه فوق‌العاده، پس از بررسی اصلاحات مجلس شورای اسلامی در مورد مغایرت‌های اعلامی هیئت عالی نظارت مجمع برای بودجه۱۴۰۲، در بندهایی از تبصره‌های ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۹ و الحاقات آن‌ها پذیرفته شد، ایرادات رفع شده است و در مواردی از جمله بندهای الحاقی تبصره ۶، ۹و۲۰نظر به باقی بودن اشکال دادند.

همچنین در این جلسه مشخص شد که نمایندگان مجلس بر مصوبات خود در بندهایی از جمله بندهای ج، هـ ،ک،ی تبصره ۱، بند الحاقی ۶و۷تبصره۱، بند د تبصره۲، بند الحاقی تبصره۴ و بندی از تبصره۶ اصرار کرده اند که در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام از منظر مصلحت بررسی خواهد شد.

همچنین هیأت عالی نظارت مجمع در جلسه‌ای فوق‌العاده به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی، اصلاح مغایرت‌های بودجه ۱۴۰۲ با سیاست‌های کلی نظام توسط مجلس را بررسی کرد.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله آملی لاریجانی با ابراز تأسف از طرح برخی موضوعات نادرست درباره هیأت عالی نظارت در مجلس، گفت: متأسفانه در مجلس، مطالب نادرستی درباره هیأت عالی نظارت مجمع طرح شده است و در این اظهارنظرها، تلقی‌های اشتباهی در بیان برخی نمایندگان مجلس مشاهده می‌شود. البته ریاست مجلس نکات خوبی را به نمایندگان متذکر شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در هیأت نظارت، مصوبات مجلس از حیث تطبیق و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی بررسی می‌شود.

وی تأکید کرد: مصوبات هیأت عالی، پس از بررسی و تبادل نظرهای مبسوط و مستدل اعضای هیأت نظارت که از میان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشند و با رأی‌گیری مشخص می‌شود. مصوبات هیأت به صورت رسمی از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

در این جلسه فوق‌العاده، پس از بررسی اصلاحات مجلس شورای اسلامی در مورد مغایرت‌های اعلامی هیأت عالی نظارت مجمع برای بودجه۱۴۰۲، در تبصره‌های ۱، ۲، ۴و الحاقات آن‌ها، پذیرفته شد ایرادات رفع شده است.

همچنین در این بررسی‌ها، مواردی که مجلس، مصوبات خود را اصلاح ننموده و مغایرت‌های آن با سیاست‌های کلی رفع نشده، با تبادل نظرات و آرای اعضای هیأت نظارت احصاء شد. برخی از این مصوبات اصراری در قالب اختلاف مجلس و شورای نگهبان از حیث مصلحت در صحن مجمع، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در این جلسه علاوه بر اعضای هیأت عالی نظارت مجمع، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگانی از بانک مرکزی و ستادکل نیروهای مسلح و دبیران کمیسیون‌های نظارت، اقتصادی و حقوقی دبیرخانه مجمع حضور داشتند.

بررسی سایر اصلاحات بودجه ۱۴۰۲ به جلسه فوق‌العاده آتی هیأت عالی نظارت موکول شد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا