پزشکی

آنالیز مشکلات پوستی با هوش مصنوعی در این بیمارستان/ راه اندازی کلینیک هوش مصنوعی

کلینیک هوش مصنوعی در پزشکی و طب بازساختی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری راه اندازی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مصطفی ده مرده ای؛ رییس مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری سه شنبه نوزدهم اردیبهشت 1402 در حاشیه راه اندازی این کلینیک، گفت: با توجه پیشرفتهای فراوانی که کشور ما در حوزه سلولهای بنیادی و همچنین هوش مصنوعی داشته، امروز نخستین کلینیک هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی ایران که مجهز به دستگاه آنالیز پوست با هوش مصنوعی است، راه اندازی شد.

وی افزود: این دستگاه وضوح تصویر پوست فرد را بیشتر می کند تا مواردی مانند چروک، لک یا عدم تقارن روی صورت که با چشم قابل دیدن نیستند، دیده شوند؛ همچنین رطوبت پوست را می سنجد.

ده مرده ای خاطرنشان کرد: پزشک متخصص با به کارگیری این دستگاه می تواند تغییراتی را که با درمان قرار است برای مریض اتفاق بیفتد، با داده های عددی مقایسه کند.

رییس مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری با بیان اینکه این کلینیک روزانه ظرفیت پذیرش بیست مراجعه کننده را دارد، افزود: بیمارانی که نیاز به سلول درمانی و یا افرادی که برای درمان نیاز به طب بازساختی دارند، می توانند به کلینیک مراجعه کنند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایران، ده مرده ای در پایان گفت: با راه اندازی کلینیک هوش مصنوعی در پزشکی و طب بازساختی علاوه بر رفع نیاز بازار داخلی، با توجه به کیفیت خدمات و همچنین هزینه پایین به دنبال حضور در بازار منطقه ای و پذیرش بیمار از کشورهای همسایه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا