آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

آقای مرد! به حرف زن تان گوش بدهید اما برای خودتان هم وقت بگذارید

در این توصیه ها آمده است:

*مردان به دنیا نیامده‌اند که فقط کار کنند بلکه حق دارند زندگی کنند. پس فراموش نکنید که همه زندگی در کار کردن خلاصه نمی‌شود. این باور اشتباه بعضی از مردها، نه تنها سلامت روان خودشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه بر کیفیت ارتباط‌شان با اعضای خانواده، همکاران و دوستان هم تاثیر منفی می‌گذارد.داشتن تفریح و رسیدگی به علایق، مسائلی است که معمولا مردها از آن غافل می‌شوند.

* انجام کارهای خانه، فقط وظیفه مادر، خواهر یا همسرتان نیست. بنابراین هر زمان که در انجام کارهای منزل مشارکت کنید، باعث خوشحالی او می شوید و البته این خوشحالی به همه اعضای خانواده منتقل می‌شود زیرا زن در خانواده منبع آرامش است.

*از بروز دادن احساسات خود خجالت نکشید. بعضی از مردان بر خلاف این که دلشان می‌خواهد به مادر، همسر یا حتی رفیق‌شان بگویند که دوستش دارند ولی خجالت می‌کشند یا از قضاوت‌های دیگران می‌ترسند. عده‌ای هم فکر می‌کنند همین که برای تامین مخارج زندگی سخت کار می‌کنند و چیزی برای خانواده کم نمی‌گذارند، بالاترین میزان محبت کردن را انجام داده‌اند و به ابراز محبت کلامی به همسر و فرزندان نیازی نیست. اتفاقا ابراز محبت کلامی گاهی بیشتر از آن چه فکرش را بکنید، معجزه می‌کند. پس آقایان محترم ابراز محبت کنید و میوه آرامش را از همسر قدردان خود دریافت کنید.

*در زندگی‌مشترک شنونده خوبی باشید تا تاوان ندهید. زمانی که همسرتان گوشی برای شنیده شدن در شما نمی‌یابد، حرف نمی‌زند و هر چقدر کمتر حرف بزند، زودتر و بیشتر عصبانی می‌شود چون تخلیه هیجانی نشده است. پس اگر می‌خواهید از خشم و عصبانیت همسرتان در امان باشید هر چند روز به حرف‌ها و درد دل‌های وی گوش کنید. البته با همه وجود نه این که همزمان در حال خوردن، فوتبال دیدن، تلاش برای خوابیدن، نگاه کردن به گوشی و … باشید.

*مردانی که به خودشان اهمیت کمتری می‌دهند خیلی زود شادابی و نشاط خود را از دست می‌دهند. بنابراین به بهداشت، استراحت، تفریح، بازی و دیگر نیازهای روانی خود توجه داشته باشید. همچنین مهارت‌های خود را ارتقا دهید. بارها در همین صفحه به ضرورت مهارت‌آموزی اشاره کرده‌ایم، باز هم به لحاظ این که مهارت‌داشتن نقش اساسی در حفظ سلامت روان افراد دارد، مجدد توصیه به کسب مهارت‌هایی از قبیل مهارت‌های ارتباطی، گفت‌وگو کردن، همدلی، حل مسئله و … داریم.

23302

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا