پزشکی

آشنایی با یک روش لاغری سریع

به نقل از سایت دکتر سلام و به انتشار معرفت نیوز

چکیده : استفاده از دستگاه های لاغری موضعی یکی از روش های سریع و آسان برای لاغری است. تکنولوژی های جدید به کمک آمده است و دستگاه هایی را ایجاد کرد است که چربی های موضعی را به شکل موثر از بین می برند.

چاقی یکی از معضلات بسیاری از افراد است. بسیاری از ما زمان کافی برای ورزش نداریم و یا با وجود ورزش و رژیم غذایی نتوانسته ایم چربی های بخشی از اندام خود را از بین ببریم. تکنولوژی های جدید به کمک آمده است و دستگاه هایی را ایجاد کرد است که چربی های موضعی را به شکل موثر از بین می برند.

لاغری با دستگاه های لاغری موضعی یک روش سریع و آسان برای لاغری است. با استفاده حدودا 6 جلسه از دستگاه های لاغری می توان به وزن و سایز ایده آل رسید. همچنین با کمک دستگاه های لاغری می توان به رفع چاقی های موضعی پرداخت. در ادامه با برخی از دستگاه های لاغری و کارکرد های آن آشنا شوید.

لاغری با دستگاه ای ام اسکالپت

ای ام اسکالپت (EmSculpt) یک روش غیر تهاجمی است که با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی باعث انقباض عضله ها، معادل 20000 کرانچ در 30 دقیقه (666 ست 30 تایی) می شود. این اندازه از انقباض با تمرینات بدن سازی و ورزش امکان پذیر نمی باشد. ام اسکالپت یکی از محصولات شرکت آمریکایی بی تی ال (BTL) است.این محصول توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تأیید رسیده است.

برای آشنایی بیشتر با دستگاه ای ام اسکالپت این مقاله را بخوانید

دستگاه لاغری ای ام اسکالپت

لاغری با ایکس ویو

در حقیقت دستگاه ایکس ویو با تولید امواج صوتی با شدت خیلی بالا ، باعث به وجود امدن ارتعاش در بافت همبند و شکسته شدن چربی سخت و متراکم در بافت سلولیت می ‌شود. ارتعاش مولکولی بافت همبند باعث افزایش استحکام و قابلیت ارتجاعی اپیدرم می شود. امواج صوتی به صورت کنترل شده بر لایه ‌های مختلف پوست اثر می‌گذارند و باعث بهبود گردش خون و تحریک تولید کلاژن می شود.

مطالعات ثابت می کند که بعد از درمان با ایکس ویو، جریان خون در رگ‌های کوچک ‌تر افزایش پیدا می کند و به این ترتیب با ورود اکسیژن بیشتر به بافت سلولیت و خروج سموم و دی اکسید کربن از آن، فرآیند های متابولیک و احیای بافتی سریع تر شده و همین دلیل به درمان سلولیت منجر می شود.

دستگاه لاغری ایکس ویو

دستگاه لاغری اکسیلیس

اکسیلیس یک دستگاه رادیو فرکانسی تک قطبی است که امواج رادیویی این دستگاه دو میلیون بار در ثانیه نوسان می کنند. وظیفه متمرکز کردن این امواج بر عهده یک هندپیس هوشمند است. امواج رادیویی با فرکانس بالا و امواج فرا صوت بعد از خروج از دستگاه روی بافت چربی زیر پوست متمرکز شده و دمای آن را به حدود 44 درجه می رساند. از آنجایی که اکسیلیس یک دستگاه تک قطبی ست، می تواند تمام انرژی خود را بر روی ناحیه تحت درمان متمرکز کند و در نتیجه می تواند با صرف انرژی کمتر تأثیر بیشتری در تخریب چربی های اضافه داشته باشد.

سرعت نوسان ٢ میلیون بار در ثانیه امواج رادیویی دستگاه اکسیلیس باعث گرم شدن بسیار سریع لایه زیرپوستی می شود. در همان زمان که پوست در حال گرم شدن است، دستگاه اکسیلیس پوست را مدام خنک می کند تا مبادا بیش از حد گرم شود. در این روش دما خیلی سریع و البته کنترل شده به چربی زیرپوستی می رسد. انرژی متمرکز اکسیلیس و خنک کردن هم زمان پوست از جمله عواملی هستند که اجازه نمی دهند بیمار ناراحتی و سوزش خاصی حس کند. روشی که پیش تر یک تجربه دردناک را در ذهن فرد حک می کرد، امروزه بدون نیاز به آرام بخش یا بیهوشی موضعی انجام می شود و بیمار کاملاً احساس راحتی می کند.

کاربرد هر یک از دستگاه های لاغری را بخوانید

دستگاه لاغری رادیو فراکانسی (RF)

شما در باشگاه و روی تردمیل همه ی تلاشتان را می کنید تا بدنتان گرم شود و در نتیجه در این گرما چربی ها بسوزند. درمان با RF باعث گرم شدن سلول های چربی می شود. گرمای حاصل از RF بدن را مجبور به آزاد سازی اسید های چرب و انتقال به سیستم لنفاوی می کند. زمانی که اسید های چرب از بافت چربی ها آزاد می شوند، آن محل کوچکتر می شود و بدن در همان ناحیه کارشده تغییر سایز داده و لاغرتر می شود.

دستگاه لاغری کویتیشن

در دستگاه لاغری موضعی شکم و پهلو کویتیشن ، از امواج اولتراسوند برای از بین بردن بافت چربی زیر پوستی و کاهش سایز شکم و پهلو استفاده می شود.در کویتیشن مثل رادیوفرکانسی لاغری از هندپیسی استفاده می شود که از طریق حرکت هندپیس بر روی پوست شکم و پهلو ها ، امواج اولتراسوند به بافت چربی زیر پوست منتقل می شود. پس از جلسه کویتیشن احتیاجی به استراحت ندارید و در اندکی از موارد قرمزی و تحریک پوستی ایجاد می شود که موقتی می باشد. تعداد جلسات کویتیشن به میزان بافت چربی شما بستگی دارد که پزشک معالج تعیین می کند.

دستگاه لاغری اسکالپشور

در دستگاه لاغری موضعی شکم و پهلو اسکالپشور از تکنولوژی لیزر برای حذف چربی های زیر پوستی استفاده می شود و این تکنیک نوین لاغری برای کاهش وزن طراحی نشده است بلکه برای کاهش سایز شکم و پهلو طراحی شده است. و مثل کرایولیپولیز از دستگاه هایی است که کاملا غیر جراحی بوده و توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است.

برای لاغری با دستگاه چقدر زمان نیاز است؟

در نظر داشته باشید که استفاده از دستگاه های لاغری باید در جلسات مداوم انجام شود. معمولا برای دست یابی به بهترین نتیجه بین 8 تا 12 جلسه توصیه می شود. مدت زمان هر جلسه با توجه به دستگاه و ناحیه بدن فرق می کند و بین 15 تا 45 دقیقه حدودا طول می کشد. اکثر افراد تاثیر لاغری با دستگاه را از جلسه چهارم به بعد می بینند.

عوارض لاغری موضعی

برای انجام کارهای پزشکی همواره به یک متخصص ماهر مراجعه کنید. استفاده غلط از دستگاه های لاغری احتمال بروز عواملی مثل تورم ، احساس درد ، کبودی ، سوختگی ، تخریب بافت های پوست ، حساسیت ، آسیب به بافت عروقی و ماهیچه ای را ایجاد می کند.

بهترین دستگاه برای لاغری شکم و پهلو

جهت استفاده از این روش به عنوان بهترین دستگاه برای لاغری شکم و پهلو مشورت با پزشک حاذق را به هیچ وجه فراموش نکنید ؛ به این دلیل که شخص متخصص باید ابتدا نظر بدهد و اگر مورد مناسبی برای استفاده از این دستگاه به عنوان بهترین دستگاه برای لاغری شکم و پهلو بود به شما پیشنهاد دهد. با این وجود افرادی که خواهان انجام روش‌های جراحی مثل لیپوساکشن نیستند ، این توانایی را دارند تا از این دستگاه برای استفاده موضعی کمک بگیرند. از جمله نواحی که به خاطر دلایل فیزیولوژیک ممکن است سلول‌ های چربی در آن‌ها زیاد تر اجتماع کنند عبارت اند از شکم و پهلو. موجود در این بخش دارای مقاومت زیادی هستند و به راحتی از بین نخواهند رفت.

از این رو این چربی‌ها به صورت دانه از بین ‌می‌روند. عواملی مثل برخورداری از رژیم غذایی با کالری زیاد ، خواب کم که سبب اختلال در متابولیک بدن می ‌شود و همچنین استرس زیاد که هورمون کورتیزول را ترشح می ‌کند منجر خواهد شد تا چربی ‌ها به جای سوختن ذخیره شده و این امر منجر به افزایش وزن می ‌شود.

کلنیک لاغری اکسیر شهرک غرب

بهترین مرکز لاغری موضعی

اگر قصد دارید با دستگاه های لاغری کاهش وزن را تجربه کنید باید بهترین مرکز لاغری را پیدا کنید. مرکزی که جدیدترین دستگاه ها و تکنولوژی ها را استفاده کند و تیمی حرفه ای از پزشکان و اپراتورهای متخصص شما را همراهی کند. پیشنهاد ما به شما مرکز لاغری اکسیر شهرک غرب است.

این محتوا از سایت دکتر سلام کپی و به صورت بازنشر در سایت معرفت نیوز منتشر شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا