آخرین و جدیدترین اخبار فرهنگی و هنری

آشنایی با عواقب خیانت به همسر در «دروغ»

آشنایی با عواقب خیانت به همسر در «دروغ»

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کارگردان نمایش «دروغ»، موضوع خیانت در روابط زناشویی را دستمایه موضوع این نمایش قرار داده است.

مسعود صالحی، کارگردان نمایش «دروغ» درباره موضوع این نمایش گفت: همان طور که از اسمش پیداست موضوع این نمایش دروغ در روابط زناشویی است. وقتی لایه‌های درونی متن را واکاوی می‌کنیم متوجه می‌شویم که زندگی روزمره انسان مملو از دروغ‌هاست و تشخیص دروغ و راست از هم بسیار سخت است. هر چه سعی می‌کنیم به دروغمان نزدیک‌تر شویم کار بیشتر گره می‌خورد و بحران و فاجعه بیشتر دیده می‌شود.

وی درباره دلایلش برای پرداخت به موضوع خیانت توضیح داد: قطعا خیانت موضوعی است که اکثر آدم‌ها با آن درگیر هستند و تماشاگری که کار ما را می‌بیند موضوع خیانت برای خودشان یا اطرافیانش به صورت کوچک یا بزرگ اتفاق افتاده و راحت‌تر می‌تواند همذات پنداری کند. سعی کردیم از خیانت در سطح قضیه جدا شویم. در گذشته در نمایش‌های کلاسیک خیر و شر تعریف خاصی داشت؛ کسانی که دروغ می‌گفتند و خیانت می‌کردند در داستان‌ها خودکشی می‌کردند یا معشوق را به قتل می‌رساندند اما در دنیای جدید، تعاریف متفاوت ارائه شده است.

این هنرمند درباره تاثیرگذاری این نمایش روی مخاطب توضیح داد: قطعا تئاتر به دلیل زنده بودن تاثیرات خودش را روی مخاطب خواهد گذاشت. وقتی یک موسیقی گوش می کنیم، یک اثر نقاشی می بینیم روی ذهنمان تاثیر می گذارد. تلاش ما بر این بوده که مخاطب با عواقب خیانت آشنا شود و هنگام پیش آمدن این مشکل ان را واکاوی کند.

۵۸۵۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا