رپورتاژ

آشنایی با تجهیزات سردخانه

در ساخت سردخانه از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در اینجا به تعدادی از مهمترین آن اشاره میکنیم و قبل از آن توضیح مختصری از نحوه عملکرد سردخانه به شما می دهیم.

سردخانه چیست ؟

سردخانه محیطی برای نگهداری محصولات در مدت زمان طولانی می باشد که برای افزایش مدت زمان نگهداری دمای این محیط را کاهش می دهیم تا از رشد باکتری ها و دیگر عواملی که باعث خراب شدن محصولات می شود جلوگیری نماییم.

محیط سردخانه با استفاده از تجهیزاتی چون کمپرسور، اواپراتور و کندانسور خنک می شود که در ادامه به توضیح بیشتر هر کدام می پردازیم.

تجهیزات سردخانه

تجهیزات سردخانه : کمپرسور

کمپرسور یا موتور سردخانه نقش بسیار کلیدی را ایفا می کند این دستگاه وظیفه مکش مبرد از سمت اواپراتور و فشرده سازی آن را بر عهده دارد کمپرسور ها در مدل ها و برندهای متنوعی طراحی و تولید می شوند که شامل کمپرسور پیستونی، اسکرو، اسکرال، باز، دو مرحله ای و غیره می شوند که شرکت های مختلف تولید کننده کمپرسور بر اساس تکنولوژی و طراحی که دارند این کمپرسور ها را تولید می نمایند.

تجهیزات سردخانه : اویل سپراتور

اویل سپراتور از دیگر تجهیزات سردخانه در قسمت سیستم سرمایشی می باشد که وظیفه جدا سازی روغن از مخلوط مبرد و روغن را بر عهده دارد. درون کمپرسور های سردخانه برای انجام عملیات روانکاری جهت کاهش اصطکاک از روغن استفاده می شود که هنکام فشرده سازی با مبرد مخلوط می شود و این روغن باید از مبرد جدا شود تا عملیات خنک سازی را مختل نکند.

اویل سپراتور روغن را از مبرد جدا می کند و آن را به کمپرسور باز می گرداند و مبرد را هم به سمت کندانسور هدایت می کند.

تجهیزات سردخانه : کندانسور

کندانسور در سیکل تبرید سردخانه وظیفه خنک سازی مبرد و تبدیل آن به مایع را بر عهده دارد مبرد گازی شکل که درون کمپرسور بر اثر فشار دمای آن افزایش یافته است پس از جدا سازی روغن آن وارد کندانسور می شود و در این مرحله دمای آن بسیار کاهش می یابد و به مایع تبدیل می شود.

کندانسور ها دارای 3 مدل مختلف هوایی، آبی و تبخیری می باشند که هر کدام مکانیزم مخصوص به خود را برای انجام عملیات خنک سازی دارند و بر اساس شرایط و نیاز پروژه یکی از این مدل ها انتخاب می شوند و در ظرفیت مناسب برای پروژه مورد استفاده قرار میگیرند.

جهت دریافت اطلاعات دقیق در زمینه کندانسور ها و قیمت آن به شما پیشنهاد میکنیم که به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات سردخانه : اکسپنشن ولو

مبرد پس از کندانسور به سمت اواپراتور هدایت می شود که قبل از ورود به اواپراتور از شیر انبساط یا اکسپنشن ولو عبور می کند وظیفه شیر انبساط کاهش شدید فشار مبرد می باشد تا مبرد مایع به حالت ناپایداری برسد.

تجهیزات سردخانه : اواپراتور

اواپراتور که یکی دیگر از تجهیزات سردخانه می باشد وظیفه جذب گرمای محیط سردخانه را برعهده دارد. مبرد مایع که در حالت ناپایدار قرار دارد وارد اواپراتور می شود درون اواپراتور مبرد با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از محیط اطراف به بخار تبدیل می شود و سپس از اواپراتور خارج می شود که در نهایت باعث خنک شدن محیط سردخانه می شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه  برودتی نوری  مراجعه نمایید که یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات برودتی کشور می باشد.

 

تجهیزات سردخانه : تابلو برق

تابلو برق سردخانه جهت کنترل کامل تمامی بخش های سردخانه می باشد تابلو برق بر اساس نوع سردخانه و ظرفیتی که دارند طراحی می شوند و تجهیزات کنترلی و اندازه گیری مختلفی بر روی آن نصب می شود تا بتوانیم مدیریت خوبی بر روی سردخانه خود داشته باشیم.

تجهیزات سردخانه : ساندویچ پانل

از ساندویچ پانل جهت ساخت سازه سردخانه استفاده می شود این مصالح ساختمانی مدرن مزایای بسیار زیادی دارد که باعث شده است بهترین گزینه برای ساخت سردخانه ها باشد. ساندویچ پانل مورد استفاده در ساخت سردخانه تشکیل شده از دو لایه ورق می باشد که میان آن با عایق پر شده است و در صخامت ها مختلفی چون 4، 6 ، 8، 10 الی 20 سانتی متری تولید می شوند.

ساندویچ پانل ها عایق بسیار خوبی در مقابل حرارت می باشند و از نفوذ گرما به داخل سردخانه جلوگیری می نمایند و هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. نصب ساندویچ پانل آسان و سریع می باشد به همین دلیل ساخت سردخانه سریع تر انجام می شود.

تجهیزات سردخانه : درب سردخانه

درب سردخانه ها به گونه ای طراحی شده است که از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و هنگامی که بسته می باشد هیچگونه هدر رفت انرژی نداشته باشیم. جنس این درب ها همانند ساندویچ پانل می باشد و مکانیزم بسته شدن آن ها به گونه ای طراحی شده است که درزی نداشته باشد و از ترکیب هوای بیرون با داخل سردخانه جلوگیری شود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت سردخانه مد نظر خود به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا