آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

آزادی زاغری و آشوری تایید شد/ سخنگوی قوه قضائیه: زاغری پرونده‌ دیگری نیز دارد

آزادی زاغری و آشوری تایید شد/ سخنگوی قوه قضائیه: زاغری پرونده‌ دیگری نیز دارد

سخنگوی قوه قضاییه با تایید آزادی نازنین زاغری گفت زاغری پس از تحمل کل مجازات و انوشه آشوری نیز پس از تحمل حدود نیمی از مجازات امروز چهارشنبه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مرکز رسانه قوه قضاییه، ذبیح‌الله خداییان درباره دو محکوم امنیتی که امروز آزاد شدند، افزود: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: البته زاغری پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

خداییان همچنین در مورد وضعیت قضایی پرونده انوشه آشوری اظهار داشت: آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود چهار سال و هفت ماه از مدت محکومیتش سپری شده که تقاضای آزادی مشروط کرد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: آشوری به عنوان دستمزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد؛ لذا با توجه به شرایط سنی و جسمی دادگاه با آزادی مشروط او موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

ببینید | نازنین زاغری به انگلیس تحویل داده شد

۴٧۴٧

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا